Στόχος του πρόγραμματος είναι οι μαθητές να αναπτύξουν την ικανότητα της ανάγνωσης, να γνωρίσουν διαφορετικές μεθόδους ανάγνωσης και να υιοθετήσουν αυτές που είναι κατάλληλες για τον εαυτό τους. Επιπλέον, στοχεύει στην αυξηση του το κίνητρο των παιδιών για ανάγνωση πρέπει να αυξηθεί μέσω των διαφόρων προσφορών, παρουσιάσεων βιβλίων και προτάσεων. Οι μαθητές επωφελούνται από τα προσφερόμενα έργα, την εμπειρία των εκπαιδευτικών και την περαιτέρω ανάπτυξη της ποιότητας της διδασκαλίας. Οι μαθητές καλλιεργούν
- δεξιότητες ανάγνωσης
- Ευχέρεια ανάγνωσης
- κατανόηση ανάγνωσης
- Προώθηση της ανάγνωσης και ανάπτυξη της ανάγνωσης
- πολιτιστική εκπαίδευση (σε συνεργασία με παραδοσιακά παραμύθια από τις συμμετέχουσες χώρες).
Στο πλαίσιο των προγραμματισμένων δραστηριοτήτων, κάθε σχολείο-εταίρος προτείνει συγκεκριμένα παραδείγματα διδασκαλίας για συγκεκριμένα γενικά θέματα, τα οποία οι συνεργάτες του προγράμματος δοκιμάζουν και στη συνέχεια αξιολογούν. Στο τέλος, όλοι οι συμμετέχοντες στο πρόγραμμα έχουν ένα ευρύ φάσμα ιδεών διδασκαλίας, διευθύνσεις συνεργατών στην περιοχή καταγωγής τους και συγκεκριμένες επιλογές που μπορούν να χρησιμοποιηθούν στο μέλλον σε προσαρμοσμένη μορφή για την προώθηση δεξιοτήτων ανάγνωσης, δεξιοτήτων ανάγνωσης και κινήτρου ανάγνωσης.
Οι χώρες που συμμετέχουν στο πρόγραμμα είναι η Γερμανία, η Ισπανία, η Ιταλία και η Ελλάδα.
-
Welcome-Box
Κατά την έναρξη του προγράμματος, όλες οι χώρες αντάλλαξαν κουτιά με πληροφορίες για την κουλτούρα και την καθημερινότητα της κάθε χώρας ως καλωσόρισμα. Δημιουργήσαμε βίντεο και παρουσιάσεις που αφορούσαν την πόλη μας και το σχολείο μας. Επίσης δημιουργήθηκε επιτραπέζιο παιχνίδι για τα μνημεία της πόλης μας και ένα βιβλίο μαγειρικής με ελληνικές συνταγές. Τα παιδιά έγραψςν γράμματα...
-
Αγαπημένο Λογοτεχνικό Είδος
Η δράση αυτή αφορούσε το αγαπημένο λογοτεχνικό είδος. Συντάχθηκε από την συντονίστρια χώρα αντίστοιχο ερωτηματολόγιο το οποίο κλήθηκαν τα παιδιά να το απαντήσουν ηλεκτρονικά.
-
Βιβλιοπαρουσιάσεις
Στο πλαίσιο της δράσης αυτής, τα παιδιά επέλεξαν ένα βιβλίο της επιλογής τους από την δανειστική βιβλιοθήκη του σχολείου μας. Στη συνέχεια παρουσίασαν το βιβλίο που διάβασαν με ευφάνταστο και δημιουργικό τρόπο.
-
Αποτίμηση εφαρμογής των μεθόδων ανάγνωσης «Το άτακτο ξωτικό» και «Το σχολείο Ντετέκτιβ»
Στα πλαίσια του προγράμματος Erasmus+ “Reading is fun! Handling with texts and media” που υλοποιείται στο σχολείο μας οι μαθητές της Β τάξης γνώρισαν νέες μεθόδους ανάγνωσης που προτάθηκαν από άλλες χώρες - εταίρους του πρεογράμματος και επέλεξαν να εφαρμόσουν αυτήν που θεωρούσαν πιο κατάλληλη. Το Β1 τμήμα, επέλεξε να εφαρμόσει τη μέθοδο «Το άτακτο ξωτικό» και το τμήμα Β2 την μέθοδο "Το σχολείο Ντετέκτιβ" μέθοδοι...
-
Τεχνικές Διαβάσματος
Η δράση αυτή αφορά τις τεχνικές διαβάσματος. Αρχικά αποτυπώσαμε σε εννοιολογικό χάρτη τις τεχνικές που εφαρμόζουμε στο σχολείο για τις μικρές και για τις μεγαλύτερες τάξεις. Συντάχθηκε ερωτηματολόγιο αξιολόγησης των τεχνικών διαβάσματος από ερωτήματα που υπέβαλλαν όλες οι χώρες. Στη συνέχεια επιλέξαμε μεθόδους διαβάσματος που εφαρμόζονται σε άλλες χώρες και τις εφάρμοσαμε στο σχολείο μας.Η αξιολόγηση των μεθόδων έγινε...
-
Tα έθιμα του Πάσχα
Δημιουργήσαμε μια παρουσίαση με έθιμα του Πάσχα της πατρίδας μας και ευχές και τις μοιραστήκαμε με τους εταίρους μας.
-
Συνάντηση με την συγγραφέα κα. Νευροκοπλή
Στο πλαίσιο προγράμματος πραγματοποιήθηκε συνάντηση με την συγγραφέα παιδικής λογοτεχνίας κα Νευροκοπλή. Τ απαιδιά διάβασαν τα βιβλία της που μας πρότεινε ανά τάξη και στην συνέχεια επισκέφτηκε το σχολείο μας και μας παρουσίασε τα βιβλία της.
-
1η Κινητικότητα Erasmus+ "Reading is Fun -Handling with texts and media" - Γερμανία
Στο πλαίσιο συμμετοχής του 3ου Δημοτικού Σχολείου Ελευθερίου-Κορδελιού στο πρόγραμμα Erasmus+ με τίτλο «Reading is fun! Handling with texts and media» πραγματοποιήθηκε η 1η κινητικότητα τριών εκπαιδευτικών του σχολείου μας στο Bingen της Γερμανίας. Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε από τις 6-10 Δεκεμβρίου 2021 και συμμετείχαν, η εκπαιδευτικός της Γερμανικής γλώσσας Διονυσίου Πετρούλα και οι δασκάλες του σχολείου μας Μπέλτσιου Μαρία...
-
2η Κινητικότητα Erasmus+ "Reading is Fun -Handling with texts and media" - Ελλάδα
Στο σχολείο μας την εβδομάδα 19-23 Σεπτεμβρίου 2022, υποδεχτήκαμε τους εταίρους μας από το Bingen της Γερμανίας, την Altamura της Ιταλίας και την Μαδρίτη της Ισπανίας, με τους οποίους συνεργαζόμαστε στο πλαίσιο του Erasmus+ και στο πρόγραμμα" Reading is fun! Handling with texts and media". Ήταν η πρώτη συνάντηση όλων μαζί γιατί η προηγούμενη, λόγω covid, είχε πραγματοποιηθεί σε υβριδική μορφή. Παρακολουθήσαμε σεμινάριο από την...
-
Η κυρά καλή και οι 12 μήνες - Ένα παραδοσιακό παραμύθι
Στο πλαίσιο του προγράμματος ασχοληθήκαμε με ένα παραδοσιακό παραμύθι - Η κυρά Καλή και οι 12 μήνες. Διαβάσαμε το παραμύθι και αναλύσαμε τα πρόσωπα και τους χαρακτήρες του. Στη συνέχεια παίξαμε παιχνίδια, ετοιμάσαμε μια παράσταση και ξαναγράψαμε το παραμύθι. (Read Book Creator)
-
3η Κινητικότητα του προγράμματος Erasmus+ «Reading is fun!» Αλταμούρα - Ιταλία
Στο πλαίσιο της υλοποίησης του προγράμματος Erasmus+ «Reading is fun!», πραγματοποιήθηκε στην Αλταμούρα της Ιταλίας η 3η κινητικότητα. Οι εργασίες διήρκεσαν 5 ημέρες. Την πρώτη ημέρα πραγματοποιήθηκε εργαστήριο για την Μοντεσορριανή μέθοδο. Παρακολουθήσαμε τη διδασκαλία στους μικρούς μαθητές και μαθήτριες του νηπιαγωγείου και δημιουργήσαμε χειροτεχνίες μαζί τους. Συμμετείχαμε σε εργαστήριο δημιουργικής γραφής....
-
4η κινητικότητα του προγράμματος Erasmus+ Reading is Fun! Handling with texts and media Μαδρίτη
Στο Alcalá de Henares, μια πόλη 35 χιλιόμετρα ΒΑ της Μαδρίτης, πραγματοποιήθηκε την εβδομάδα από 30 Ιανουαρίου μέχρι 3 Φεβρουαρίου, η 4η και τελευταία κινητικότητα του Προγράμματος Erasmus «Reading is fun». Το σχολείο Federico Garcia Lorca, Camarna de Esteruelas ανταπέδωσε τις προηγούμενες φιλοξενίες και υποδέχθηκε τις αντιπροσωπείες εκπαιδευτικών των σχολείων Bingen Γερμανίας, Altamura Ιταλίας και 3ου...
-
Ποιος θέλει να γίνει εκατομμυριούχος;
Διαδικτυακό παιχνίδι βασισμένο στα παραδοσιακά παραμύθια των χωρών που συμμετέχουν στο πρόγραμμα γιατί τα παιδιά μαθαίνουν ευκολότερα παίζοντας.
-
Η παράδοση σε ένα e-book
Παραδοσιακά παραμύθια των χωρών που συμμετέχουν στο πρόγραμμα αφού μεταφράστηκαν στις εθνικές γλώσσες, αναλύθηκαν, συγκρίθηκαν για ομοιότητες και διαφορές και χρησιμοποιήθηκαν για διδασκαλία σε γερμανικές, ιταλικές, ισπανικές και ελληνικές αίθουσες διδασκαλίας. Στη συνέχεια μεταφράστηκαν στα αγγλικά και δημιουργήθηκε ένα ωραίο ψηφιακό βιβλίο. ...
-
Ραπουνζέλ- ένα παραμύθι με πολλές διδακτικές προσεγγίσεις
Ένα κοινό, γνωστό σε όλους, παραμύθι έγινε πρόκληση. Χρησιμοποιήθηκε από τις χώρες εταίρους με διαφορετικό τρόπο, σε διαφορετικές ηλικιακές ομάδες και με διαφορετικούς διδακτικούς στόχους. Στη συνέχεια τα πολύ ενδιαφέροντα αποτελέσματα και προϊόντα αποτυπώθηκαν σε ένα e-book.
-
Ταξιδιωτικό ημερολόγιο
Η μασκότ του προγράμματος, αποκτάει διαφορετική εθνικότητα και φωνή κάθε φορά και περιγράφει τις εμπειρίες της από τις κινητικότητες. Στη συνέχεια δημιουργείται ένα κοινό ταξιδιωτικό ημερολόγιο.
Η υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την παραγωγή της παρούσας έκδοσης δεν συνιστά αποδοχή του περιεχομένου, το οποίο αντανακλά τις απόψεις μόνον των δημιουργών, και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δεν φέρει ουδεμία ευθύνη για οποιαδήποτε χρήση των πληροφοριών που εμπεριέχονται σε αυτό.