Με την απόφαση 76051/12 (ΦΕΚ 2091 Β/5.7.2012) υλοποιήθηκε η ίδρυση του Παρατηρητηρίου Πρόληψης της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού, υπό την εποπτεία του Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α..
Το Παρατηρητήριο έχει ως αποστολή τον σχεδιασμό και την υλοποίηση δράσεων για την πρόληψη της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού, την καταγραφή, τη μελέτη και τη διοχέτευση προς διαχείριση σε πιστοποιημένους φορείς περιστατικών σχολικής βίας και εκφοβισμού.
Σε κάθε Περιφερειακή Διεύθυνση ορίζεται από τον Περιφερειακό Δ/ντη ένας εκπαιδευτικός Α/θμιας ή Β/θμιας Εκπαίδευσης ως Συντονιστής Δράσεων Πρόληψης. Ο Συντονιστής Δράσεων συνεργάζεται με τους Δ/ντες Εκπ/σης και τους Σχολικούς Συμβούλους, καθώς και με τους Δ/ντες των σχολικών μονάδων, προκειμένου να υλοποιούνται οι δράσεις πρόληψης. Επιπρόσθετα, ο Συντονιστής αναπτύσσει Δίκτυο συνεργαζόμενων φορέων σε κάθε Περιφέρεια, επιδιώκοντας τη συμμετοχή θεσμικών, κοινωνικών και τοπικών φορέων και οργανισμών που ειδικεύονται σε θέματα πρόληψης της βίας, ψυχοκοινωνικής υποστήριξης νέων, δικαιωμάτων του παιδιού, κοινοτικής διαμεσολάβησης και κοινωνικής ένταξης.
Τι είναι σχολική βία-εκφοβισμός
Πρόκειται για μορφές της σχολικής επιθετικότητας. Αυτές μπορεί να εκδηλώνονται με διάφορους τύπους κακοποίησης: λεκτικό, σωματικό, συναισθηματικό, σεξουαλικό ή ηλεκτρονικό. Για να χαρακτηριστεί όμως μια συμπεριφορά ως σχολική βία ή εκφοβισμός πρέπει να πληροί τα εξής κριτήρια :
? επαναλαμβανόμενη συμπεριφορά
πρόθεση άμεση ή έμμεση
άνιση σωματική ή κοινωνική δύναμη μεταξύ των εμπλεκομένων
Το παρατηρητήριο σχολικής βίας καταγράφει, συλλέγει, εκτιμά και αναλύει στοιχεία που αφορούν μορφές σχολικής βίας στο σχολείο.
Προτείνει τρόπους πρόληψης και αντιμετώπισης του φαινομένου, ενημερώνει την εκπαιδευτική κοινότητα και την κοινωνία για το πρόβλημα, προτείνει δράσεις για την αντιμετώπισή του και προωθεί τη συνεργασία των εκπαιδευτικών αλλά και άλλων κοινωνικών φορέων για την επίτευξη των παραπάνω στόχων.
Το Παρατηρητήριο Πρόληψης Σχολικής Βίας και Εκφοβισμού του 3ου Δημοτικού Σχολείου Ελευθερίου ? Κορδελιού έχει προβεί σε μία σειρά δράσεων και δραστηριοτήτων σχετικών με τη σχολική βία που έχουν ως στόχο την ευαισθητοποίηση ολόκληρης της σχολικής μονάδας και τη δημιουργία συνθηκών και προϋποθέσεων πρόληψης και αντιμετώπισης περιστατικών βίας.
Τα μέλη της Ομάδας Δράσης Πρόληψης (ΟΔΠ) καταγράφουν (ανώνυμα) τα σοβαρότερα περιστατικά βίας που εκδηλώνονται στο σχολείο, όπως επίσης και όλες τις δράσεις που υλοποιήθηκαν ή που έχουν προγραμματιστεί στο πλαίσιο πρόληψης της σχολικής βίας και εκφοβισμού.
Στις δράσεις αυτές συμπεριλαμβάνονται:
Επίσης, την 6η Μαρτίου, παγκόσμια ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού, πραγματοποιήθηκαν στο σχολείο μας διάφορες εκδηλώσεις ευαισθητοποίησης και ενεργοποίησης των μαθητών, τόσο σε επίπεδο σχολικών τμημάτων όσο και σε επίπεδο συλλογικό. Έτσι, τα τμήματα ασχολήθηκαν με βιβλιοπαρουσιάσεις, βιντεοπροβολές, εξέφρασαν εμπειρίες, κατέγραψαν μαρτυρίες και μέσα από εικαστικές δημιουργίες σκιαγράφησαν τα προφίλ του «θύτη» και του «θύματος» και πέρασαν μηνύματα κατά της βίας και κάθε αρνητικού συναισθήματος που αυτή συνεπάγεται. Σε επίπεδο σχολείου, προβλήθηκε η ταινία των μαθητών της Στ΄τάξης, οι οποίοι τραγούδησαν και το τραγούδι που είχαν συνθέσει για τις ανάγκες της ταινίας αυτής.
Τέλος, τόσο η ΟΔΠ όσο και η σχολική μονάδα στο σύνολό της, στέκεται με ιδιαίτερη ευαισθησία απέναντι στο θέμα και μέσα από ένα αποθετηρίο ιδεών, ενεργειών, ανταλλαγής ωφέλιμων πρακτικών πρόληψης, διαχείρισης και αντιμετώπισης προσπαθεί να προβάλει ή να ελαχιστοποιήσει το φαινόμενο της σχολικής βίας και του εκφοβισμού.
Οι Σύλλογοι Διδασκόντων του 2ου και του 3ου Δημοτικού Σχολείου Ελευθερίου - Κορδελιού διοργάνωσαν ημερίδα με θέμα «Σχολικός εκφοβισμός ? Ενδοσχολική βία». Η ημερίδα πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 15 Μαΐου 2015 στην αίθουσα εκδηλώσεων του 3ου Δημοτικού Σχολείου και οργανώθηκε στο πλαίσιο του έργου που έχει σχεδιαστεί από τις Σχολές Γονέων. Βασική εισηγήτρια ήταν η εκπαιδεύτρια και ψυχολόγος, κ. Κατσαμάκα Βίκυ.
Ξεκίνησε με την προβολή της ταινίας μικρού μήκους «Σαιξπηρικοί?καβγάδες» που δημιούργησαν οι μαθητές του Στ1 του σχολείου μας με τις εκπαιδευτικούς τους δίνοντας έτσι το έναυσμα στην ψυχολόγο να εκθέσει τη θεματολογία της που, μεταξύ άλλων, περιελάμβανε:
Με την ολοκλήρωση της εισήγησης, ακολούθησε διάλογος με το κοινό που αποτελούνταν από γονείς και εκπαιδευτικούς. Στην άκρως ενδιαφέρουσα και εποικοδομητική συζήτηση, αναφέρθηκαν περιπτώσεις σχολικού εκφοβισμού, αντηλλάγησαν απόψεις, δόθηκαν απαντήσεις και εξήχθησαν χρήσιμα συμπεράσματα.
Today | 90 | |
Yesterday | 94 | |
This_Week | 514 | |
This_Month | 623 | |
All_Days | 116942 |