Sunday, January 22, 2023 Super User 3Δημοτικό-Σχολείο 1194

 

Το όραμά μας στο 3ο Δημοτικό Σχολείο Ελευθερίου Κορδελιού είναι να ενδυναμώσουμε τους μαθητές να αποκτήσουν και να εκτιμήσουν τις γνώσεις και τις δεξιότητες που θα τους υποστηρίξουν, ως δια βίου μαθητές, να συμμετέχουν σε δράσεις, πανελλαδικές και διεθνείς, και να εξασκήσουν τις βασικές αξίες του σχολείου. Θέλουμε να προετοιμάσουμε

...

Μνημόνια Ενεργειών Εκτάκτων Αναγκών

Πρόγραμμα "Σχολεία για όλους"

Με την απόφαση 76051/12 (ΦΕΚ 2091 Β/5.7.2012) υλοποιήθηκε η  ίδρυση του Παρατηρητηρίου Πρόληψης της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού, υπό την εποπτεία του Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α..

Το Παρατηρητήριο έχει ως αποστολή τον σχεδιασμό και την υλοποίηση δράσεων για την πρόληψη της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού, την καταγραφή, τη μελέτη και τη διοχέτευση προς διαχείριση σε πιστοποιημένους φορείς περιστατικών σχολικής βίας και εκφοβισμού.

Σε κάθε Περιφερειακή Διεύθυνση ορίζεται από τον Περιφερειακό Δ/ντη ένας εκπαιδευτικός Α/θμιας ή Β/θμιας Εκπαίδευσης ως Συντονιστής Δράσεων Πρόληψης. Ο Συντονιστής Δράσεων συνεργάζεται με τους Δ/ντες Εκπ/σης και τους Σχολικούς Συμβούλους, καθώς και με τους Δ/ντες των σχολικών μονάδων, προκειμένου να υλοποιούνται οι δράσεις πρόληψης. Επιπρόσθετα, ο Συντονιστής αναπτύσσει Δίκτυο συνεργαζόμενων φορέων σε κάθε Περιφέρεια, επιδιώκοντας τη συμμετοχή θεσμικών, κοινωνικών και τοπικών φορέων και οργανισμών που ειδικεύονται σε θέματα πρόληψης της βίας, ψυχοκοινωνικής υποστήριξης νέων, δικαιωμάτων του παιδιού, κοινοτικής διαμεσολάβησης και κοινωνικής ένταξης.

Τι είναι σχολική βία-εκφοβισμός

      Πρόκειται για μορφές της σχολικής επιθετικότητας. Αυτές μπορεί να εκδηλώνονται με διάφορους τύπους κακοποίησης: λεκτικό, σωματικό, συναισθηματικό, σεξουαλικό ή ηλεκτρονικό.  Για να χαρακτηριστεί όμως μια συμπεριφορά ως σχολική βία ή εκφοβισμός πρέπει να πληροί τα εξής κριτήρια :

?     επαναλαμβανόμενη συμπεριφορά

πρόθεση άμεση ή έμμεση

άνιση σωματική ή κοινωνική δύναμη μεταξύ των εμπλεκομένων

Το παρατηρητήριο σχολικής βίας καταγράφει, συλλέγει, εκτιμά και αναλύει στοιχεία που αφορούν μορφές σχολικής βίας στο σχολείο.

Προτείνει τρόπους πρόληψης και αντιμετώπισης του φαινομένου, ενημερώνει την εκπαιδευτική κοινότητα και την κοινωνία για το πρόβλημα, προτείνει δράσεις για την αντιμετώπισή του και προωθεί τη συνεργασία των εκπαιδευτικών αλλά και άλλων κοινωνικών φορέων για την επίτευξη των παραπάνω στόχων.

paratiritirio title

Το Παρατηρητήριο Πρόληψης Σχολικής Βίας και Εκφοβισμού του 3ου Δημοτικού Σχολείου Ελευθερίου ? Κορδελιού έχει προβεί σε μία σειρά δράσεων και δραστηριοτήτων σχετικών με τη σχολική βία που έχουν ως στόχο την ευαισθητοποίηση ολόκληρης της σχολικής μονάδας και τη δημιουργία συνθηκών και προϋποθέσεων πρόληψης και αντιμετώπισης περιστατικών βίας.

Τα μέλη της  Ομάδας  Δράσης  Πρόληψης (ΟΔΠ)  καταγράφουν (ανώνυμα) τα σοβαρότερα   περιστατικά βίας που εκδηλώνονται στο σχολείο, όπως επίσης  και όλες τις δράσεις που υλοποιήθηκαν ή που έχουν προγραμματιστεί στο πλαίσιο πρόληψης της σχολικής βίας και εκφοβισμού.

Στις δράσεις αυτές συμπεριλαμβάνονται:

  • Η ομιλία της διακεκριμένης εκπαιδευτικού και συγγραφέα, κυρίας Αλεξάνδρας Μητσιάλη που ευαισθητοποιείται σε θέματα διαφορετικότητας και κοινωνικής ενσωμάτωσης. Η κυρία Μητσιάλη μέσα από τη συζήτηση και την ενεργή συμμετοχή των παιδιών πρόβαλε τις σημαντικές αξίες του σεβασμού και της κοινωνικής αποδοχής.
  • Η δημοσίευση άρθρων στην ιστοσελίδα του σχολείου μας (http://3dim-elefth.thess.sch.gr/) σχετικών με το φαινόμενο της ενδοσχολικής βίας καθώς και τρόπων  αντιμετώπισης.
  • Στενή συνεργασία με άλλα 2 σχολεία της ίδιας περιφέρειας, όπου τα μέλη ΟΔΠ ανταλλάσσουν ιδέες και δοκιμασμένες πρακτικές μέσα από έναν εποικοδομητικό διάλογο.
  • Η δημιουργία ταινίας (14 λεπτών) από την Στ΄τάξη με τον τίτλο «Σαιξπηρικοί καβγάδες», όπου με τη σωστή καθοδήγηση των δασκάλων τους και των εκπαιδευτικών των Αγγλικών, Θεατρικής Αγωγής και ΤΠΕ προβάλλεται το θέμα της αρμονικής συνεργασίας στη διαχείριση κρίσεων και της αποτελεσματικής αντιμετώπισής τους.
  • Στα άμεσα σχέδια της ομάδας είναι η συνεργασία με ειδικό ψυχολόγο-ψυχοπαιδαγωγό που θα μιλήσει σε ανοιχτή συζήτηση με παρουσία γονέων.

Επίσης, την 6η Μαρτίου,  παγκόσμια ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού, πραγματοποιήθηκαν στο σχολείο μας διάφορες εκδηλώσεις ευαισθητοποίησης και ενεργοποίησης των  μαθητών, τόσο σε επίπεδο σχολικών τμημάτων όσο και σε επίπεδο συλλογικό. Έτσι, τα τμήματα ασχολήθηκαν με βιβλιοπαρουσιάσεις, βιντεοπροβολές,  εξέφρασαν εμπειρίες, κατέγραψαν μαρτυρίες και μέσα από εικαστικές δημιουργίες σκιαγράφησαν τα προφίλ του «θύτη» και του «θύματος» και πέρασαν μηνύματα κατά της βίας και κάθε αρνητικού συναισθήματος που αυτή συνεπάγεται.  Σε επίπεδο σχολείου, προβλήθηκε η ταινία των μαθητών της Στ΄τάξης, οι οποίοι τραγούδησαν και το τραγούδι που είχαν συνθέσει για τις ανάγκες της ταινίας αυτής.

Τέλος, τόσο η ΟΔΠ όσο και η σχολική μονάδα στο σύνολό της, στέκεται με ιδιαίτερη ευαισθησία απέναντι στο θέμα και μέσα από ένα αποθετηρίο ιδεών, ενεργειών, ανταλλαγής ωφέλιμων πρακτικών πρόληψης, διαχείρισης και αντιμετώπισης προσπαθεί να προβάλει ή να ελαχιστοποιήσει το φαινόμενο της σχολικής βίας και του εκφοβισμού. 

Οι Σύλλογοι Διδασκόντων του 2ου και του 3ου Δημοτικού Σχολείου Ελευθερίου  - Κορδελιού διοργάνωσαν  ημερίδα με θέμα «Σχολικός εκφοβισμός ? Ενδοσχολική βία».  Η ημερίδα πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 15 Μαΐου 2015 στην αίθουσα εκδηλώσεων του 3ου Δημοτικού Σχολείου και οργανώθηκε στο πλαίσιο του έργου που έχει σχεδιαστεί από τις Σχολές Γονέων. Βασική εισηγήτρια ήταν η εκπαιδεύτρια και ψυχολόγος, κ. Κατσαμάκα Βίκυ.

Ξεκίνησε με την προβολή της ταινίας μικρού μήκους «Σαιξπηρικοί?καβγάδες» που δημιούργησαν οι μαθητές του Στ1 του σχολείου μας με τις εκπαιδευτικούς τους δίνοντας έτσι το έναυσμα στην ψυχολόγο να εκθέσει τη θεματολογία της που, μεταξύ άλλων, περιελάμβανε:

  • Τον ορισμό του σχολικού εκφοβισμού και τα πρώτα σημάδια με τα οποία έρχεται αντιμέτωπος ο γονέας και ο εκπαιδευτικός
  • Τις μορφές του σχολικού εκφοβισμού και τις επιπτώσεις στην ψυχική υγεία του παιδιού
  • Στρατηγικές αντιμετώπισης ? συμβουλευτική γονέων

Με την ολοκλήρωση της εισήγησης, ακολούθησε διάλογος με το κοινό που αποτελούνταν από γονείς και εκπαιδευτικούς. Στην άκρως ενδιαφέρουσα και εποικοδομητική συζήτηση, αναφέρθηκαν περιπτώσεις σχολικού εκφοβισμού, αντηλλάγησαν απόψεις, δόθηκαν απαντήσεις και εξήχθησαν χρήσιμα συμπεράσματα.  

Την Δευτέρα 16 Μαΐου ο υποδιευθυντής του σχολείου μας κ. Παύλος Ακριτίδης συμμετείχε ως ομιλήτης σε ημερίδα με θέμα «Σχολική Διαμεσολάβηση». Η ημερίδα πραγματοποιήθηκε στο Πολιτιστικό Κέντρο Αμπελόκηπων «Καραπάντσειο» και είχε στόχο την ευαισθητοποίηση, ενημέρωση και προώθηση του θεσμού της σχολικής διαμεσολάβησης ως μεθόδου ειρηνικής επίλυσης συγκρούσεων, που συμβάλλει στην αντιμετώπιση και εξάλειψη της σχολικής βίας και του εκφοβισμού. Ο τίτλος της εισήγησης ήταν  «Όταν οι γονείς εμπλέκονται στη διαχείριση περιστατικών ενδοσχολικής βίας: Ο ρόλος των εκπαιδευτικών ως διαμεσολαβητές».

Thursday, April 15, 2021 Super User Uncategorised 2160
Επισκέψεις - Εκδρομές των μαθητών/τριών του σχολείου μας
Thursday, April 15, 2021 Super User Uncategorised 2084
Καινοτόμες Δράσεις του σχολείου μας
Thursday, April 15, 2021 Super User Uncategorised 2087
Εκδηλώσεις του σχολείου μας

Επισκέπτες

99150
TodayToday53
YesterdayYesterday96
This_WeekThis_Week45
This_MonthThis_Month2420
All_DaysAll_Days99150

3o Δημοτικό Σχολείο ΕΛευθερίου Κορδελιού

Διεύθυνση:
Μακεδονομάχων 7, 56334

Τηλέφωνο:
2310706740

Email:
3dimele@sch.gr