Σε συνέχεια του Ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ με τίτλο “nEURO Nesting 3.0”, που υλοποιεί το σχολείο μας -3ο Δημοτικό Σχολείο Ελευθερίου-Κορδελιού-, είχαμε την χαρά να φιλοξενήσουμε τους εταίρους μας από 21-23/03/2022. Συνολικά σε αυτή την κινητικότητα που είχε τίτλο “Nesting in Letters”, ήταν παρόντες 12 εκπαιδευτικοί και 22 μαθητές από τα συνεργαζόμενα σχολεία. Από την συνάντηση απουσίαζαν οι εκπρόσωποι του σχολείου “Escola Basica Integrata de Ribeira Grande” της Πορτογαλίας, οι οποίοι λόγω περιορισμών covid, δεν μπόρεσαν να παραβρεθούν. Συμμετείχαν εξ αποστάσεως σε διαδικτυακή σύνδεση, σε συγκεκριμένες δραστηριότητες. Όλες οι δραστηριότητες που πραγματοποιήθηκαν στο σχολείο ήταν σχεδιασμένες ώστε να ανταποκρίνονται στον τύπο της Γλωσσικής Νοημοσύνης. Οι μαθητές και οι μαθήτριες, μέσα από ένα προσεκτικά σχεδιασμένο πλάνο, ενημερώθηκαν για τους πληθυσμούς των πουλιών της Ευρώπης, τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους, τους κινδύνους που τα απειλούν, και τους υγρότοπους της πατρίδας μας. Αποτύπωσαν σε ομάδες τον δεκάλογο προστασίας του περιβάλλοντος σε πόστερ, χρησιμοποίησαν τις γλωσσικές τους ικανότητες για να συνεργαστούν και να λύσουν σταυρόλεξα και γρίφους, να απαντήσουν σε ερωτήσεις, να παίξουν επιτραπέζια παιχνίδια και να γράψουν ιστορίες με έναυσμα μύθους και παραμύθια άλλων χωρών. Οι δραστηριότητες είχαν σχεδιαστεί από τις συμμετέχουσες χώρες με θεματολογία σχετική με τα πουλιά.
Μαθητές και εκπαιδευτικοί είχαν την ευκαιρία να επισκεφτούν τον υγρότοπο Καλοχωρίου, προστατευόμενη περιοχή Natura 2000 να ενημερωθούν για την σημασία των υγροβιοτόπων, τα είδη πουλιών που φωλιάζουν εκεί και τους κινδύνους που διατρέχουν από την ανθρώπινη παρέμβαση. Επίσης επισκέφτηκαν το εθνικό πάρκο της λίμνης Κερκίνης και περιηγήθηκαν στη λίμνη με βάρκα. Στόχος ήταν η ανάπτυξη της οικολογικής συνείδησης μέσα από ολοκληρωμένη παροχή περιηγητικών δράσεων.
Ήταν τρεις μέρες γεμάτες δραστηριότητες, ανταλλαγή απόψεων και συνεργασίας. Οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί ενημέρωσαν τις γλωσσικές δεξιότητές τους στην αγγλική γλώσσα αλλά και τις ψηφιακές και επιστημονικές τους δεξιότητες, ξεφεύγοντας από την κλασική διδακτική ρουτίνα, μαθαίνοντας σε ευρωπαϊκό σχολείο, υιοθετώντας έτσι καλές πρακτικές Erasmus+, που θα χρησιμοποιήσουν στα δικά τους σχολεία. Οι μαθητές και μαθήτριες ανέπτυξαν συνεργασίες και διαπροσωπικές σχέσεις, ήρθαν σε επαφή με νέα κουλτούρα και σχολική καθημερινότητα, ενημέρωσαν τις γνώσεις τους για το θέμα του προγράμματος, ευαισθητοποιήθηκαν περιβαλλοντικά και επικοινώνησαν σε ξένη γλώσσα.
Όλοι έγιναν κοινωνοί της εμπειρίας Erasmus+.