Στα πλαίσια της έρευνάς μας για τις διατροφικές συνήθειες των μαθητών μας και αφού ενημερώσαμε τους γονείς για το όλο εγχείρημα, διοργανώσαμε μια Παρασκευή πρωί «Πρωινό στην τάξη» με σκοπό να δούμε τι είδους πρωινό παίρνουν τα παιδιά στο σπίτι λίγο πριν έρθουν στο σχολείο και αρχίσουν την ημέρα τους.
Αυτό που έκανε εντύπωση ήταν το γεγονός πως 8 παιδιά από τα 24, το 1/3 δηλ., δεν καταναλώνει κανενός είδους ρόφημα ή κάποιου άλλου είδους τροφή για πρωινό και πως έρχονται με άδειο στομάχι στο σχολείο. Στα υπόλοιπα παιδιά, πρώτα σε κατανάλωση έρχονται τα δημητριακά τύπου κορν φλέικς μαζί με γάλα ή σκέτα (9 παιδιά), με κυρίαρχα αυτά που έχουν γεύση σοκολάτας (7 παιδιά). Μόνο ένα από αυτά καταναλώνει δημητριακά ολικής άλεσης (χωρίς προσθήκη ζάχαρης) με σταγόνες μαύρης σοκολάτας. Δύο παιδιά πίνουν σκέτο γάλα κακάο. Δύο παιδιά συνοδεύουν το γάλα τους με μπισκότα ή τσουρέκι. Ένα παιδί τρώει καθημερινά τοστ με σαλάμι και κασέρι μαζί με γάλα. Ένας μαθητής καταναλώνει το πρωί τυρόπιτα ή σπανακόπιτα ή μπουγάτσα με κρέμα. Τέλος μια μαθήτρια καταναλώνει 1 βραστό αυγό με λίγο αλατάκι κι ένα φρούτο (αχλάδι). Φυσικός χυμός πορτοκαλιού καταναλώθηκε μόνο από ένα παιδί σε συνδυασμό με τα δημητριακά και το γάλα.
Η διοργάνωση του πρωινού στην τάξη μας προβλημάτισε σε ότι έχει να κάνει με ένα από τα σπουδαιότερα γεύματα της ημέρας. Το γεγονός πως το 1/3 των παιδιών δεν παίρνει καθόλου πρωινό και πως η ζάχαρη κυριαρχεί με τη μορφή των δημητριακών ή του κακάο πρέπει να μας θορυβήσει όλους μας. Τα φρούτα σε στερεή ή μορφή χυμού, είναι σχεδόν μηδαμινά. Θα πρέπει να γίνει προσπάθεια από όλους μας να αλλάξει αυτό και να αφαιρεθεί η περιττή ποσότητα ζάχαρης από το πρωινό και να προστεθούν περισσότερα δημητριακά ή ψωμί ολικής άλεσης, τραχανάς, γιαούρτι, μέλι, ταχίνι, ωμοί ξηροί καρποί, φρούτα αποξηραμένα ή φρέσκα. Οι υγιεινοί συνδυασμοί είναι ατελείωτοι και θα πρέπει να μάθουμε στα παιδιά μας να καταναλώνουν τροφές πού και νόστιμες μα θα είναι και πολύ ωφέλιμες.