Sunday, January 22, 2023 Super User 3Δημοτικό-Σχολείο 2205

 

Το όραμά μας στο 3ο Δημοτικό Σχολείο Ελευθερίου Κορδελιού είναι να ενδυναμώσουμε τους μαθητές να αποκτήσουν και να εκτιμήσουν τις γνώσεις και τις δεξιότητες που θα τους υποστηρίξουν, ως δια βίου μαθητές, να συμμετέχουν σε δράσεις, πανελλαδικές και διεθνείς, και να εξασκήσουν τις βασικές αξίες του σχολείου. Θέλουμε να προετοιμάσουμε

...

Μνημόνια Ενεργειών Εκτάκτων Αναγκών

Πρόγραμμα "Σχολεία για όλους"

 
siteazores
Στο πλαίσιο υλοποίησης του Προγράμματος Erasmus+ με τίτλο "nEuro Nesting 3.0" πραγματοποιήθηκε η 3η κινητικότητα μαθητών και εκπαιδευτικών στο νησί Sao Miguel του συμπλέγματος των νησιών των Αζορών από τις 7 έως τις 9 Ιουνίου. Στις Αζόρες ταξίδεψαν από το σχολείο μας 6 μαθήτριες και 3 εκπαιδευτικοί, η Διευθύντρια του σχολείου κα. Δημητριάδου Βασιλεία, η δασκάλα της Αγγλικής Γλώσσας κα. Λουίζα Βασιλείου και η δασκάλα της Πληροφορικής κα Έλσα Τσομπαχίδου. Στις Αζόρες επίσης βρέθηκαν αντιπροσωπείες από τα συνεργαζόμενα σχολεία της Ισπανίας και της Βουλγαρίας ενώ απουσίαζε αντιπροσωπεία του σχολείου της Ρουμανίας η οποία συμμετείχε σε διαδικτυακή σύνδεση. Τo πρόγραμμα σχετίζεται με τον κόσμο των πτηνών με επίκεντρο την πολλαπλή νοημοσύνη. Το θέμα της κινητικότητας αφορούσε την μαθηματική νοημοσύνη.
Το πρόγραμμα της πρώτης μέρας περιλάμβανε αρχικά μια χαρούμενη γιορτή υποδοχής στο χώρο του σχολείου "Escola Gaspar Frutuoso" στη περιοχή Ribiera Grande εμπνευσμένη απο τους ήχους των πουλιών. Στην συνέχεια και σε διαδικτυακή σύνδεση με το σχολείο της Ρουμανίας, μαθητές του σχολείου υποδοχής έκαναν μια παρουσίαση για τα είδη των πουλιών της περιοχής, τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους και τους κινδύνους που τα απειλούν. Ακολούθησαν δραστηριότητες με θεματολογία σχετική με τα πουλιά όπου οι μαθητές όλων των χωρών χωρισμένες σε μεικτές ομάδες συνεργάστηκαν για να λύσουν γρίφους, να παίξουν επιτραπέζια παιχνίδια, να απαντήσουν σε ερωτήσεις εξασκώντας τις μαθηματικές τους γνώσεις. Οι δραστηριότητες είχαν σχεδιαστεί από τις συμμετέχουσες χώρες. Τέλος περπάτησαν στην περιοχή γύρω από το χώρο του σχολείου παρατηρώντας την βιοποικιλότητα της περιοχής και αναγνωρίζοντας χαρακτηριστικά είδη της πανίδας και της χλωρίδας.
Τις επόμενες μέρες εκπαιδευτικοί και μαθητές είχαν την ευκαιρία να δουν και να θαυμάσουν το ιδιαίτερο φυσικό περιβάλλον του νησιού με την ηφαιστειογενή προέλευση και να μάθουν για την ενδημική πανίδα και χλωρίδα.. Επισκέφτηκαν το περιβαλλοντικό πάρκο του ενδημικού απειλούμενου είδους Priolo της οικογένειας των σπίνων στα Βορειοανατολικά του νησιού και είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του ενδημικού αυτού είδους, να περιηγηθούν στο δάσος της περιοχής γνωρίζοντας την ενδημική χλωρίδα και να μάθουν πληροφορίες για την προσπάθεια ανάκτησης του οικοσυστήματος μέσω διατήρησης και αποκατάστασης του απειλούμενου δάσους προσφέροντας ταυτόχρονα το κατάλληλο περιβάλλον στο απειλούμενο είδος priolo.
Επίσης επισκέφτηκαν την περιοχή Sete Cidade στα δυτικά του νησιού. Θαύμασαν τις εκπληκτικές λίμνες μια πράσινη και μια μπλε που περιβάλλονται απο τον κρατήρα ενός ηφαιστείου. Έμαθαν για την προέλευση των λιμνών αλλά και τους μύθους της περιοχής και απόλαυσαν το τοπίο κάνοντας κανό. Επισκέφτηκαν επίσης την κοιλάδα του Furnas με την έντονη γεωθερμική δραστηριότητα. Η περιοχή βρίσκεται στην θέση του κρατήρα ενός ηφαιστείου και οι ατμίδες και οι ιαματικές πηγές είναι διάσπαρτες σε όλη την έκταση της κάνοντας αντιληπτή την ηφαιστειακή προέλευση.
Ηταν μια μοναδική εμπειρία για όλους, το κέρδος που αποκόμισαν όλοι ήταν πολλαπλό, αποδεικνύοντας για μία ακόμη φορά την υψηλή παιδαγωγική αξία των προγραμμάτων Erasmus+.

bimage

Σε συνέχεια του Ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ με τίτλο “nEURO Nesting 3.0”, που υλοποιεί το σχολείο μας -3ο Δημοτικό Σχολείο Ελευθερίου-Κορδελιού-, είχαμε την χαρά να φιλοξενήσουμε τους εταίρους μας από  21-23/03/2022. Συνολικά σε αυτή την κινητικότητα που είχε τίτλο “Nesting in Letters”,  ήταν παρόντες 12 εκπαιδευτικοί και 22 μαθητές από τα συνεργαζόμενα σχολεία. Από την συνάντηση απουσίαζαν οι εκπρόσωποι του σχολείου “Escola Basica Integrata de Ribeira Grande” της Πορτογαλίας, οι οποίοι λόγω περιορισμών covid, δεν μπόρεσαν να παραβρεθούν. Συμμετείχαν εξ αποστάσεως σε διαδικτυακή σύνδεση, σε συγκεκριμένες δραστηριότητες. Όλες οι δραστηριότητες που πραγματοποιήθηκαν στο σχολείο ήταν σχεδιασμένες ώστε να ανταποκρίνονται στον τύπο της Γλωσσικής Νοημοσύνης. Οι μαθητές και οι μαθήτριες, μέσα από ένα προσεκτικά σχεδιασμένο πλάνο, ενημερώθηκαν για τους πληθυσμούς των πουλιών της Ευρώπης, τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους, τους κινδύνους που τα απειλούν, και τους υγρότοπους της πατρίδας μας. Αποτύπωσαν σε ομάδες τον δεκάλογο προστασίας του περιβάλλοντος σε πόστερ, χρησιμοποίησαν τις γλωσσικές τους ικανότητες για να συνεργαστούν και να λύσουν σταυρόλεξα και γρίφους, να απαντήσουν σε ερωτήσεις, να παίξουν επιτραπέζια παιχνίδια και να γράψουν ιστορίες με έναυσμα μύθους και παραμύθια άλλων χωρών. Οι δραστηριότητες είχαν σχεδιαστεί από τις συμμετέχουσες χώρες με θεματολογία σχετική με τα πουλιά.

Μαθητές και εκπαιδευτικοί είχαν την ευκαιρία να επισκεφτούν τον υγρότοπο Καλοχωρίου, προστατευόμενη περιοχή Natura 2000 να ενημερωθούν για την σημασία των υγροβιοτόπων, τα είδη πουλιών που φωλιάζουν εκεί και τους κινδύνους που διατρέχουν από την ανθρώπινη παρέμβαση. Επίσης επισκέφτηκαν το εθνικό πάρκο της λίμνης Κερκίνης και περιηγήθηκαν στη λίμνη με βάρκα. Στόχος ήταν η ανάπτυξη της οικολογικής συνείδησης μέσα από ολοκληρωμένη παροχή περιηγητικών δράσεων.

Ήταν τρεις μέρες γεμάτες δραστηριότητες, ανταλλαγή απόψεων και συνεργασίας. Οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί ενημέρωσαν τις γλωσσικές δεξιότητές τους στην αγγλική γλώσσα αλλά και τις ψηφιακές και επιστημονικές τους δεξιότητες, ξεφεύγοντας από την κλασική διδακτική ρουτίνα, μαθαίνοντας σε ευρωπαϊκό σχολείο, υιοθετώντας έτσι καλές πρακτικές Erasmus+, που θα χρησιμοποιήσουν  στα δικά τους σχολεία. Οι μαθητές και μαθήτριες ανέπτυξαν συνεργασίες και διαπροσωπικές σχέσεις, ήρθαν σε επαφή με νέα κουλτούρα και σχολική καθημερινότητα, ενημέρωσαν τις γνώσεις τους για το θέμα του προγράμματος, ευαισθητοποιήθηκαν περιβαλλοντικά και επικοινώνησαν σε ξένη γλώσσα.

Όλοι έγιναν κοινωνοί της εμπειρίας Erasmus+.

 

 

neuro1

Μεταξύ 2-6.11.2021, το 3ο Δημοτικό Σχολείο Ελευθερίου-Κορδελιού, συμμετείχε στην πρώτη φυσική κινητικότητα στο πλαίσιο του Πολυμερούς Έργου Erasmus + με τίτλο «nEURO NEST 3.0» Κωδικός: 2020-1-ES01-KA229-062594. Η κινητικότητα έγινε με καθυστέρηση ενός χρόνου, λόγω των περιορισμών που είχαν υποβληθεί από την πανδημία, και  πραγματοποιήθηκε στο σχολείο CEIP Bilingue Juan Palmireno Alcaniz, στην Ισπανία. Στη βραχυπρόθεσμη επιμορφωτική συνάντηση  για εκπαιδευτικούς, συμμετείχαν 2 εκπρόσωποι του σχολείου μας : η Διευθύντρια Βασιλεία Δημητριάδου και η εκπαιδευτικός αγγλικής γλώσσας Λουίζα Βασιλείου. Συνολικά σε αυτή τη συνάντηση ήταν παρόντες 13 εκπαιδευτικοί  από τα συνεργαζόμενα σχολεία: CEIP Bilingue Juan Palmireno – Alcaniz, Ισπανία (σχολείο συντονιστής),  Escola Basica Integrata de Ribeira Grande – Πορτογαλία,  Detska Gradina Zvanche Burgas – Βουλγαρία, Scoala Profesionala “Tiberiu Monariu”-  Ρουμανία.

 Δεδομένων των στόχων του έργου, οι δραστηριότητες που πραγματοποιήθηκαν αυτή την περίοδο είχαν ως βασική προσέγγιση το θέμα της προστασίας των πτηνών και των υγροτόπων, μέσα από την υλοποίηση ολοκληρωμένων εργασιών, τα ψηφιακά θέματα και τη συνεργατική μάθηση. Οι δάσκαλοι συμμετείχαν σε μικτά εργαστήρια που υλοποιήθηκαν στο ισπανικό σχολείο με τους μαθητές, πραγματοποίησαν μια επίσκεψη στο παρατηρητήριο τροφοδοσίας γυπών Aves Mas de Bunol στο ValdeRobbes, που έχει ως στόχο την προστασία και τη διατήρηση της ζωής των αρπακτικών πτηνών , συμμετείχαν σε ένα σεμινάριο συνεργατικής  μάθησης  βασισμένο στην παιδαγωγική Kagan, επισκέφτηκαν τον υγρότοπο Galacho De Juslibol και έμαθαν σε βιωματικό εργαστήριο πώς να κατασκευάζουν ξύλινη φωλιά. Η πιο σημαντική δραστηριότητα ήταν το γεγονός ότι οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν τη διδασκαλία σε διάφορες τάξεις στο ισπανικό σχολείο (job shadowing), έπρεπε να εκτελέσουν διάφορες εργασίες για την προστασία των πτηνών σε συνεργασία με τους εταίρους του έργου, ολοκλήρωσαν ημερολόγια έργου, παρατήρησαν τον αντίκτυπο των δραστηριοτήτων προστασίας του περιβάλλοντος στη σύγχρονη και ασύγχρονη μάθηση και κατέγραψαν το είδος της μεθοδολογίας που χρησιμοποιούν οι Ισπανοί εκπαιδευτικοί στις τάξεις στο πλαίσιο της ανταλλαγής καλών εκπαιδευτικών πρακτικών.

Στη συνάντηση εργασίας με τους συντονιστές εκπαιδευτικούς, συζητήθηκαν οι μηνιαίες δραστηριότητες  του έργου που θα διεξάγονται σε μικτές ομάδες μαθητών από τα συνεργαζόμενα σχολεία, οι ημερολογιακές ημερομηνίες μελλοντικών κινητικοτήτων με βραχυπρόθεσμες ανταλλαγές μαθητών στην Ελλάδα και την Πορτογαλία, με σεβασμό στους κανόνες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την ύπαρξη πράσινων πιστοποιητικών για τους συμμετέχοντες μαθητές και καθηγητές, όπου προβλέπεται,  και η αύξηση της προβολής του έργου σε περιφερειακό και εθνικό επίπεδο.

Η ρουμανική ομάδα παρουσίασε εκπαιδευτικό υλικό σχετικά με τη χρήση του Twinspace και της πλατφόρμας eTwinning, ως κύριας ψηφιακής και ασφαλούς πλατφόρμας μάθησης για μαθητές και δασκάλους, παρουσιάζοντας εν συντομία τις λειτουργίες  της, από την πρέσβειρα του eTwinning και του Erasmus+, Vasilica Găzdac. Η ισπανική ομάδα συνεργάστηκε με τον τοπικό τύπο, έτσι κατά τη διάρκεια της συνάντησης σε ένα άρθρο του παρουσιάστηκαν οι δραστηριότητες της συνάντησης του έργου.

 

Παρουσιάστηκαν τα μέσα προβολής και διάδοσης του έργου: η σελίδα Twinspace, ο κοινός πίνακας διάδοσης, η σελίδα  Facebook του έργου, ο ιστότοπος του εν εξελίξει έργου που σχεδίασε η πορτογαλική ομάδα. Όλα τα προϊόντα του έργου που έχουν φτιαχτεί μέχρι αυτήν τη στιγμή μπορείτε να τα δείτε από το Twinspace της σελίδας του έργου και το Facebook :

https://twinspace.etwinning.net/124325/home  
https://www.facebook.com/nEuro-Nest-30-106237174749370/

Οι συμμετέχοντες καθηγητές ενημέρωσαν τις γλωσσικές δεξιότητές τους στην αγγλική γλώσσα αλλά και τις ψηφιακές και επιστημονικές τους δεξιότητες, ξεφεύγοντας από την κλασική διδακτική ρουτίνα, μαθαίνοντας σε ευρωπαϊκό σχολείο, υιοθετώντας έτσι καλές πρακτικές Erasmus+, που θα χρησιμοποιήσουν κατά τη διάρκεια αυτής της σχολικής χρονιάς στα δικά τους σχολεία.

Η ευρωπαϊκή μαθησιακή εμπειρία συμπληρώθηκε από πολιτιστικές δραστηριότητες μέσω επισκέψεων σε πολιτιστικά αξιοθέατα στο Alcaniz,  Σαραγόσα και Βαρκελώνη.

Σημαντικό είναι να αναφέρουμε ότι οι δραστηριότητες που πραγματοποιήθηκαν αυτή την εβδομάδα προσαρμόστηκαν  στις συνθήκες μάθησης στην πανδημία -  τήρηση των μέτρων απόστασης και υγιεινής,  παρακολούθηση μαθημάτων με πράσινο πιστοποιητικό.

Το έργο πραγματοποιείται με την οικονομική υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+, του νέου προγράμματος της Ευρωπαϊκής Ένωσης στον τομέα της εκπαίδευσης, της κατάρτισης, της νεολαίας και του αθλητισμού. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στον τομέα της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης  δεν ευθύνονται για τον τρόπο χρήσης του περιεχομένου αυτών των πληροφοριών.

Thursday, April 15, 2021 Super User Uncategorised 2969
Επισκέψεις - Εκδρομές των μαθητών/τριών του σχολείου μας
Thursday, April 15, 2021 Super User Uncategorised 2894
Καινοτόμες Δράσεις του σχολείου μας
Thursday, April 15, 2021 Super User Uncategorised 2888
Εκδηλώσεις του σχολείου μας

Επισκέπτες

116980
TodayToday33
YesterdayYesterday95
This_WeekThis_Week552
This_MonthThis_Month661
All_DaysAll_Days116980

3o Δημοτικό Σχολείο ΕΛευθερίου Κορδελιού

Διεύθυνση:
Μακεδονομάχων 7, 56334

Τηλέφωνο:
2310706740

Email:
3dimele@sch.gr